Tisdag, åter tisdag.

Idag var tanken, men tanken slår bara många ibland utan att göra något med den, att jag skulle följa med Sofie på hennes träning. Detta innebar att jag var tvungen att gå upp halv 9, åka härifrån 9 och vara hos henne halv tio. Men som ni märker gick det ju åt självaste pipan.
Klockan 8 vaknade jag och orkade bara inte ta mig ur sängen. Halsen kändes som en köttkvarn och sovit hade jag ju knappt gjort under natten. Så jag låg kvar tills 11, då pappa kom hem efter jobbet. Obs. Han åkte vid 9. Obs 2. Han jobbar i Linköping. Alltså, jag vet inte vad han pysslade med.

Igår skällde han ut mig för att vara slarvig och inte komma ihåg saker, kanske lite med tanke på att jag under vintern har tappat bort mina nycklad (hem hit, hem i Brinken, bilnyckel) och min internetbanksdosa. Jag kan inte annat än påpeka och undra vem som är slarvig när man:
1. Glömmer stiga av tåget, hamnar i Nässjö
2. Glömmer sin väska med kläder på tåget
3. Glömmer GPS:en i framrutan i Mjölby vilket inkluderar en sönderslagen bilruta och en snodd GPS.
4. Glömmer sin plånbok påväg in till Vadstena, i Vadstena kommer han på det och får vända.
5. Glömmer stänga av spisen, får vända i Orlunda när han kommer på det.

Jag undrar om det inte är mer än rättvist att jag påpekar detta för honom? Skulle tro det i alla fall.

Nu ska jag ta tag i mitt liv.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback