Ekenryttarna

Jag förstår att jag har lovat en hel del och ni måste sitta som på nålar nu när jag ska berätta vad jag har gjort i helgen? Min lördag vet ni ju på ett ungefär hur den såg ut och fredagen har vi redan talat klart om. Nog om det.

Idag gick jag upp tidigare än vad jag gjort på hela vintern. Klockan sju ringde klockan och även om sängen forfarande var jättemjuk och varm och bara bad mig om att ligga kvar så motstod jag frästelsen och gick upp och satte på mig termobyxor och underställ. Sen åkte jag hem till Karlssons i Varv. Efter att ha kickat igång lastbilen, som även den, tyckte det var lite kallt idag kom vi iväg med siktet inställt på Ekenryttarnas anläggning i Norrköping.
Efter en lång, händelserik och ganska skön dag så begav sig ekipagena hemmåt ,en efter en, förutom vi som blev kvar. De brevid oss fick inte igång deras lastbil men med den lilla kunskap jag kan om batterier, likström, växelström om vartannat så kunde vi inte hjälpa dem.
Halvvägs hemma i Varv beslöt sig dock Sofies lastbil att det var droppen. Det hade nog droppat ett bra tag, antagligen, eftersom motorn mer eller mindre hade börjat koka. Kylarvattnet var totalt slut och efter att två händiga män hade fixat det medans damerna satt inne på macken och åt korv så började "Den Gamle Bettan" rulla mot Varv igen. Runt åttasnåret var vi hemma och hemma i Stavlösa var jag inte förän närmare nio.
Jag kan sammanfatta dagen med tre ord:
1. Kallt
2. Soligt
3. Väntan

Nu gav min far precis mig lite godis så nu ska jag slänga igen dumburken, tror jag, och hoppa ner i badkaret med mina Non Stops.

Pussen även denna söndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback