Vårinspirerat inlägg

Efter att ha städat både mitt rum och hela nedervåningen (med fokus på toaletten, som mamma sa, vilket innebar att jag tog tag i de där äckliga kiss-ränderna som någon spillt efter sig som runnit längst hela toalettstolen ner till golvet. Jag hatar kiss!) och slängt ihop tre styckrn tvättmaskiner som jag vikt, lagt ner i lådor och sorterat. Jag känner mig rätt lyckad i dag måste jag säga.

När Anna Fest, Sarah och jag var och fikade igår så sa jag vad jag längtade efter allra mest. När man i sin filt kan sitta på farstutrappen med en kopp the och en god bok, bara frysa yttepyttelite och låta vårsolen göra sina första nyansskillnad i ansiktet. Det är vår med efterlängtade sommaren som står i dörren och väntar. Nu sitter jag i min säng med datorn och har precis dragit upp rullgaridnen. Som jag förutsåg i morse så skiner solen idag och rakt in i mitt rum, ner bland mina obäddade kuddar och täcken och rakt i mina ögon. En sommardag hade man flyttat på sig, men nu sitter jag kvar och låter solen irritera mina ögon så mycket att jag knappt kan ha dem öppna.

Jag älskar solen.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback