Kliniskt rent, golv till tak.


- Plocka iordning (hallen, köket, diska, tv-hyllan)
- Dammsuga lister
- Dammsuga golv
- Dammsuga hyllor / fönsterbräden

- Dammtorka hyllan, kaminen, soffor, stolar, tv:n, köket
- Våttorka golven
- Putsa glasbordet och speglarna i badrummet

Fyfan, det är ju nästan, näästan roligt att städa. Det här borde jag göra oftare. Jag har också hört att det är ganska bra träning att städa. Man håller en lite lagom hög puls under rätt lång tid. Jag känner det. Var tvungen att dricka lite vatten - vätskepaus så att säga. Lite tänjning på det här så är jag snart igång igen. Och tusan vad fint det blir. Bara det är ju en belöning. Hoppas mamma märker något bara. Henke kommer göra det, för han märkte till och med när jag hade diskat häromdagen!
Och förresten. Jag tänkte vara effektiv och trycka in så mycket jag kunde i tvättmaskinen. Men gör inte det. Det går inte snabbare för det. Jag var nu tvungen att stänga av allting för luckan buktade ut och den lät ungefär som vår bakmaskin när den får det riktigt tungt. Inte bra alltså. Fick stå och vänta på att vattenlåset skulle slås av så att jag kunde öppna och ta ut hälften. Det var liksom tacken för att vara effektiv. Kanske borde skaffa en större tvättmaskin, helt enkelt.

P

Kommentarer
Postat av: ewet

hur orka du? ge mig tips, nu!:D

2009-01-28 @ 15:59:08
URL: http://eeevelinan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback