Nyårsresumé

Ni undrar precis lika mycket som jag vad min kropp sysslar med, antar jag? Vad gör liksom jag uppe nu? Jag kan inte komma ihåg senaste gången min kropp vaknade självmant, utan alarm eller störande grannar, så här tidigt? Visst, nu är klockan halv 10 men jag vaknade redan 07:30 och har legat och tittat på tv sedan dess. Konstigt, det här. Jag som ska upp hypertidigt i morgon för att hjälpa Martina i Mjölby borde ju sovit ut riktigt ordentligt idag?

Bloggen är lite konstig, för er som inte märkt det. Även Sofies blogg är lite lustig. Inlägg som skrevs igår kom inte upp, däribland ett nyårsinlägg.

Mitt nyår var precis så lagom galet, knäppt och rolig som det ska vara. Vi behöver inte gå in på några deltaljer. Sofie och jag firade det tillsammans med Christopher och hans 8 kompisar samt 5 andra helt galna tjejer. Vi åt middag runt 8-snåret som bestod av Christophers hemmagjorda potatisgratäng, marinerat kött och svamp(?)sås. Till efterrätt hade jag och Sofie kokat ihop en brownie med grädde, kiwi och physalis. Riktigt smarrigt alltihop. Sen sattes musiken på, badtunnan värmdes upp och sen var festen igång. Helt galet och helt bananas. Där lämnar vi resumén från förra året och blickar framåt. Jag har inga direkt stora nyårslöften och har aldrig haft det heller. Det enda jag kan komma på är att 2009 ska bli ett bra år, oavsett vad som händer eller inte händer. Att ta vara på alla tillfällen som bjuds att ha trevligt med mina vänner. För vänner är något som man inte kan ha förmycket av.

Nu låter det som att någon försöker bryta sig in i huset så jag funderar på att gå ner, beväpnad med en stol, och se vad som står på. Det kanske är Benny som vill komma in?

Annars står inte så mycket på mitt schema idag. Jag ska städa mitt rum eftersom packninge till Sälen gjorde att saker flög och fullkomligt yrde runt i rummet och landade där de inte skulle landa. Sen när jag kom hem knölade jag in allting i garderoben men plötsligt flög dörrarna upp och allt låg återigen på golvet i en enda röra. Känns som en hög prioritet på mitt annars välstädade rum. Efter det blir det gymmet för lite konditionsträning och beroende på om Henke lämnat sina promenadskor hemma kanske det blir en liten uppfriskande promenad också. Vi får se.

Funderar på frukost nu eftersom magen faktiskt skriker efter mat, konstigt...

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback