Sprudlande glädje

Det har varit en riktigt, riktigt lång dag som börjar gå mot sitt slut. Vilket är skönt. För vad jag minns så skrev jag att min säng var fruktansvärt skön i morse och jag kan inte annat än tro att den kommer vara minst lika skön nu när jag går och lägger mig.

Jag fick en invit till Sofie, dock obestämd dag, då hon skulle göra pannkakor åt mig. Det tycker jag låter som en väldigt bra idé och jag sprudlar lite av glädje när jag får sånna meddelanden. Jag tycker ju liksom inte om att vara själv. Som ni vet.

I morgon tror jag att jag ska göra en insats här hemma. Golv, lister och hyllor ska få sig en omgång av snabeldraken och därmed får jag veckopeng rakt ner i fickan. Som sagt, mammas påhitt. Kanske dra igång en tvätt eller två. Och som många redan har skrivit i sina bloggar, då jag måste följa strömmen så skriver jag det med, så ska man vara snygg när man städar. I morgon åker de beiga pupsen på. Tillsammans med underkläder och linne. Det skulle ni allt bra gärna vilja se, va? iPoden inkopplad i öronen och fäst med teip runt armen så kommer jag rocka loss med draken här hemma. Jag ser fram emot den förmiddagen, det kan ju inte annat än bli bra.
Ingen ridning i morgon. Det får vänta ett slag.

Dags att hoppa i säng nu. Kan ni tänka er att jag säger det som vanligtvis brukar skriva mitt sista inlägg för dagen runt 1-2 på natten? Nae, inte jag heller. Jag är ju trots allt helt slut.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback