Vith lotion in maj ajs.

Med hudkräm i ögonen och en argbigga i örat så är jag nylandad, full som en kastrull i sängen. I min till och med nybäddade säng. Allt går om och om igen. Runt, runt och runt. Och jag är full och full och full. Och dum och dum och dum. Han är fullare, fullare och fullare.

Det är alltid lika kul att skriva ett inlägg när man är lite kastrull under fötterna, så att säga. Dagen efter blir allt så mycket mer nöjesfyllt att läsa. Det är lite som att svimma. Man kommer liksom inte ihåg vad som har hänt, men man vet att man varit med. Antagligen. Eftersom man inte är kremerad. Typ. Eller bergraven.

Och vet ni? I ungefär 20 minuter har jag jobbat på den här texten, som inte är speciellt lång. Tänk då på hur lång tid det tog att 1. duscha, 2. dricka två glas vatten, 3. bädda sängen, 4. starta datorn, 5. komma i säng? Deeet tog lång tid. Men eftersom Oscar är både snygg och snäll så skjutsade han hem mig och Sarah (Bucklan ni vet?) och nu som sagt, eeeefter mycket om och men så ligger jag i sängen. Halva batteriet på datorn är dessutom borta så jag kanske ska fundera på refrängen? Versen har redan spelats två gånger och det är ju en dag i morgon också. Som förra helgen på Harrys, ni kanske kommer ihåg? Ni som var där?

Meeen, jag måste berätta. En kille, TYP Victoria H-W:s pojkvän, kom fram till mig på Hugo och sa att han läste min blogg. Han slutade läsa, dooock, när äggkastarna var i farten och frågade om vi hade blivit äggade ngt mer efter det. Det här måste ju betyda att jag nästan är känd. Om folk känner igen mig när jag är på stan så måååste det betyda att jag nästan är som Blondinbella, Kenza eller Egoina? Eller?

Nu är det som slutklämmen i  (vafan, stavas det så?) refrängen och batteriet på datorn börjar svika, så nu ska jag lämna alla mina MSN-konversationer åt intet och försöka sova en blund. I morgon är det jag som är uppe med tuppen. Ni, likväl som jag, vet att det är ett stort ironiskt jätteskämt!

Puss till Sofie som red så himla bra idag, Maria som följde med mig till Segorp, Sarah som stod ut med mig som svepte alldeles för mycket sprit på alldeles för kort stund och dessutom blandade drinkar på äppeljuice och Marias billiga föööör billiga vin . OCH puss till Oscar som körde mig hem för 30 spänn. (En, två, tre, fyra, fem, sex, sju, åtta, nio, tio, elva, tolv, tretton, fjorton, femton, sexton, sjutton, arton, nitton, tjugo, tjuoett, tjuotvå, tjugotre, tjugofyra, tjugofem, tjugosex, tjusosju, tjugoåtta, tjugonio, trettio!)
Hurfan, tänker ni, orkar hon skriva ett sånt jobbigt jävla inlägg som ingen orkar läsa?
MEN SKÅL, tjofaderittan och lambo så säger vi God natt.

God natt!


Kommentarer
Postat av: nina

fyfan linnea vilken överenergi du har,du är som ett liten duracellkanin..(i sängen)...Ha..kul, skoja:)

2009-01-24 @ 09:26:32
URL: http://bollenina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback