Bildbomb och uppdatering från V-bay.

Skadan



Inlindad i grodblad


Alice luktade illa


Så hon blev tvättad


Uppdatering:

eller uppdatering från det riktiga och hårda livet ute i buschen rättare sagt. Mittv finger har fått smaka på grodblad. Japp, du läste rätt. Ettblad ligger närmast fingret (se bild ovan) under plåstert. Inte nog med det! Vi ska ut ochg räva mask nu för under en  häftig fisk-dans trä på krocken för att locka fiskarna. Jag (Linnea) föreslog blåbär istället, för att skona masken. Men nä. Det var inget alternativ. Blåbären var till fikat och masken till fisken. Inte att förväxla. Funderade också på att slänga på någon kitchig färg på naglarna? Rosa eller rött? Rött passar kankse bäst, då behöver jag inte byta plåster så ofta. Blodet som tränger igenom matchar ju rätt bra? Nu säger Oskar att fisken är hungrig, jag ska nog testa med ett blåbär eller två i  varje fall.



Jag och Oskar har nu fiskat. Jag fick 5 fiskar men släppte tillbaka 2. Oskar fick . . . en :) men som sagt. Det regnar . . . och regnar . . .och regnar. .

Övet och ut

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback