En dag i solen tar ut sin rätt.

Den här dagen har både varit lång och händelserik.
Vaknade på rätt sida, utvilad (dock med ett skapligt slag över näsan!) och bestämde en tur på sjön. Ett par glada vänner åkte ut på sjön och spenderade dagen i viken med bad, sol och bränna. Vissa rödare än andra. Observera då att jag inte gått någon färg what so ever och Sarah skiftar i en härlig falu-rödfärgs-nyans.

Väl tillbaka på fastlandet igen så blev det grillmys hos Sofia. Mycket snack, baklängesmiddag och några goda skratt senare så ligger jag äntligen i min säng igen. En tuff dag med stora äventyr där jag fick chansen att visa mina båtvana spiror och vad de gick för, kunskapen om tampar, förtöjningar och ankarspel. Kan inget annat än att säga att jag är nöjd.

Den här veckan ska tillbringas enbart, understruket enbart, vid poolen eftersom vädret i veckan ska bli helt fantastiskt bra. Så det är alltså jag som kommer spela Tomas Ledin på hög volym, öppna alla fönster, sticka in grässtrån mellan tårna och bada fötterna i poolen. Det är ju självklart fortfarande för kallt för att bada. Det enda jag vet är att jag på:
Tisdag ska träffa Sofie, bada, sola och mysa.
Onsdag fyller tjugo hela år. Det var ji liksom rätt länge sedan man fyllde jämt nu (drygt tio år...) så nu ska jag slå på stort!

Vi hörs då! Dags att vila både ögon och huvud. I morgon är det jag som är uppe med tuppen (dock ej lika tidigt som Sarah, och jag tror jag vet vem som kommer få igen efter alla tidiga morgnar som jag vaknat före henne...) och äter frukost i solstolen.

Sov gott!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback