För det var ingen vanlig dag, för det var min födelsedag.

Hurra, hurra, hurra!

Efter en heldag i Jerusalem med Sofia och Hanna så åkte Sarah och jag för att handla. Både Lidl, Östenssons Verkstaden och Vadstena fick varsina besök. Jag höll dessutom budgeten ganska snyggt.
Hem, laga mat, det var smått panik som infann sig men tillslut stod maten klar men gästerna fattades. De droppade in så småningom och kvällen blev underbar. I vänners sällskap mår jag som allra bäst. Nej, fel av mig. I goda vänners sällskap mår jag allra bäst. Segrande gick jag dessutom ur ytterliggare en kubb-match då Sofia G lämnade walk-over.

Nu har gästerna åkt, en sko tappats bort, lite vickning intagits och jag är trött. Paketen har också öppnats då jag fick världens största frukfat av Sofia och Maria (jag älskar färs frukt!) och utav Hanna fick jag en jättefint halsband i form av en glob. Blommor i tusen och bromsbelägg, slangklämmor och ytterliggare klämmor till bilen av pappa. Skitskoj. Bra att ha grejer, resonerade pappa. Hoppas han byter dem bara, annars kan de gärna få ligga och skräpa någonstans.
Av farsi fick jag dessutom ärva lite smycken av min farmor i form av ring och armband. Armbandet är tryggt placerat på hyllan i skåpet men på fingret sitter hennes ring. Jag har dessutom lärt mig på vilket finger den ska sitta så att den inte förväxlas med (övning, övning) en vigselring.
Pengar till ett par nya jeans fick jag med så jag hoppas på lite shopping i morgon. Lönen ska jag försöka hålla i så länge som möjligt. He.

Nu är det minsan inte jag som fyller år längre (även om jag gör det lite nu fram tills på söndag, då jag ska utnyttja det in i största möjliga mån!) utan jag överlåter det till något annat birthday-kid!

I morgon är det jag som har beställt klipptid, ska rida och försöka hitta ett par brallor. Good luck, chuck!


Tack alla fina vänner som gjort dagen till vad den blev! Utan er är jag ingeting!

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback