Gokväll'

Nyss stupade jag bokstavligen talat i sängen. Jag är helt slut i kroppen och det är väl inte konstigt efter att ha varit igång konstat sedan morgonen.

Åkte och klippte mig och blev jättenöjd! Frida, ser du vad jag skriver. Jag blev jättenöjd! Sen blev det lunch med ElinPelin och Frida vid strömmen i Borensberg. Väldigt mysigt måste jag säga.
Sen styrde jag in mot stan och gick ett par sju varv sådär och hittade ett par skor, Dust it och två par svarta chinos varav ett par ska skänkas till Sarah. Också en present åt ett födelsedagsbarn fick följa med.
Efter lite fika och tårta så var det bara att hoppa ner i ridkläderna och iväg, tre mil, till Mazarinne och Doris (eller Tandoori som han heter...). Doris försökte bocka av mig ett flertal gånger och jag nöjde mig med ridpasset efter att han tagit kommando utan att tjura. Funkade det med.
Mazarinne tappade en sko under dagen och fick bara gå lätt och roligt på fältet. Hon var inte ömfotad men jag är rädd att det spricker i hoven så att det inte går att slå på en sko. Kommer hovslagaren i morgon har jag tre hästar att rida fredag, lördag, måndag, tisdag och onsdag. Även den inhyrda c-ponnyn Lisa ska gå några jobbiga dressyrpass så det ska bli skoj.

Efter en dusch och mat i magen är jag alltså färdig med den här dagen. Äntligen. Den här veckan har gått så himla fort för redan i morgon är det fredag och ni vet ju vad jag säger om fredagar?


Nattinatt!

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback