Min att-göra-lista

Min att-göra-lista uppdateras

För de som inte hängt med i bloggen sen den startades i september, av anledningen till att hålla mina vänner Sofie, Hanna, Beate, Malin och Tove uppdaterade om livet i Mullsjö, så kommer nu en uppdatering om mina kall i livet.
Jag har alltså en lista som fylls på titt som tätt. Nu har jag inte uppdaterat den på väldigt länge och ska nu se i fall jag kan stryka ännu några punkter eller fylla på med några nya kommande livserfarenheter.


O Flytta till Manhattan
O Ö-luffa i Grekland
O Åka till Gothland
O Flytta ihop med Tove och Beate (och Hanna?)
O Flytta hemifrån, på riktigt
O Få ett riktigt jobb med riktig lön
O Adoptera minst ett barn
O Göra X och X innan jag dör (Denna punkten förändras dock lite allteftersom)
O Resa jorden runt
O Ta truckkörkort
O Få en anständig inkomst
O Ta BE-kort
O Sätta upp ett mål med sommaren
O Ansöka till Kolmården
O Ta hand om mina vänner
O Besöka Spanska ridskolan
O Skriva högskoleprovet
O Söka utbildning och komma fram till vad jag vill bli
O Fylla 20 år den 24:e juni och fira det med mina absolut bästa vänner
O Besöka Tove och Beate i Oslo som jag så länge har tjatat om
O Åka till Öland på midsommar med Sarah och resten
O Gå på
Metallica den 18:e juli tillsammans med far, bror och vän?
O Byta olja på bilen... Samt vindrutetorkare...
O Skriva en insändare till Motalatidningen om från mitt perspektiv att vara skilsmässobarn

Några punkter är ikryssade i alla fall!

Ø Jobba i tävlingsstall som hästskötare/groom
Ø Åka på skåneresan
Ø  Lova mamma att städa rummet & tvätta och genomföra det
Ø  Sluta skämmas för mig själv, jag är vacker!
Ø Åka till Thailand igen
Ø Skaffa gym-kort och börja träna
Ø Skaffa ett sommarjobb (Har ju trots allt både Glade Galten och Lecora. . . )
Ø  Bli lite mer vuxen (Jag har köpt en almanacka som jag använder dagligen. Dricker dock inte kaffe än, äter heller ingen sill)
Ø Kolla efter sommarjobb i Linköping (Letade lite, slutade leta...)
Ø  Ta hand om mina vänner (Står fortfarande kvar ovan, jag försöker alltid ta hand om mina vänner och det ska man aldrig sluta med!)
Ø Träna mer målmedvetet (Tränar för att jag tycker det är roligt och skönt, inte för att jag ska gå ner i vikt och bygga maffiga muskler, ett stort framsteg för mig!)
Ø Överleva vikariatet onsdagen den 4:e och torsdagen den 5:e mars


Om man ser det svart på vitt så är jag rätt nöjd med mitt liv nu. Jag känner ingen stress när jag ser listan heller, som jag gjorde förr. Jag har absolut ingen tidspress att hinna med allt, jag har hela livet framför mig. Jag kommer hinna även om jag tar det lugnt!

P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback