Pommesbricka med currysås.

Och jag måste motvilligt påstå att det faktiskt luktar curry i hela mitt rum. Klockan är snart halv ett och jag ligger fortfarande i sängen med neddragen rullgardin. Faktum är att det är lika bra eftersom regnet står som metspön i backen. Aldrig sett något liknande.
Även om det regnar idag så kan inte den här dagen bli annat än bra. Dagen kommer i alla fall få världens bästa slut. Hur är det man säger:
"Den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge"



För ett år sedan var det jag på de här dagen som låg i Varamon och var precis nyskilld från klassen. Man trodde aldrig att det skulle ta i runda slängar ett år att glida ifrån varandra så mycket.

Vissa ser man och andra har jag inte sett på ett år. Igår träffade jag Håkon som jag såg sista gången när vi skilldes åt på Harrys. Jag vill minnas att jag kramade om honom, och många andra, en sista gång innan man gick var för sig åt sitt håll. Konstigt det där. Kul att träffa Jennifer och Madeleine igår också. Det var väldigt länge sedan.

Tiden sätter sina spår!

Nu är det jag som ska dra upp rullgardinen, äta frukost och påbörja en grovstädning av mitt rum. Tvätta måste jag göra med. Sånt där skoj liksom som alltid måste göras.

Simma lurre-banan!

P

Kommentarer
Postat av: Mathias Karlsson

Ah, så det är pommes som är hemligheten!

Då måste jag också börja vräka i mig pommesbrickor med currysås så att även jag blir lika snygg som du. Hepp :)

2009-06-13 @ 21:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback