Elaka hagga

Pyton, pyton, pyton. Det är så jag mår just nu, riktigt pyton alltså.

Barnen sög liksom musten ur mig. I morgon ska jag börja varje lektion med att säga "idag är ni snälla, annars skriver jag upp er alla på skolk oavsett om ni är här eller inte", då kanske de håller sig i skinnet minsan.
7A idag gick total bananas på musiktimmen. De visste inte vad de höll på med och hade inte lärt sig spela instrument än så det fick bli någon form av så ska det låta. När baarnen hade rabblat upp alla svenska sånger de någonsin kunde komma på fick de gå när de hade suttit tysta i 30 sekunder.
Jag säger:
När ni suttit tysta i 30 sekunder får ni gå härifrån.
Alla slöt sina läppar och tittade på klockan.
Jag säger:
Ni förvånar mig, bara 10 sekunder kvar. Spring gärna härifrån så fort ni bara kan... (Lite tystare) Så jag slipper se er...
En tjej drar upp ögonlocken och skriker:
- FYFAN vad du är taskig.
Jag svarar:
Jahopp, och där blev det plötsligt ytterliggare 30 sekunder. Var så goda och sitt.

Jag ligger nog inte på plus hos dem.

Vad hör jag nu? Introt till SATC, off and go!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback