"Jag har sjukt dålig mottagning här!"

Det ringer på mobiltelefonen:

Jag: Hej, det är Linnea
Han: Hej, det är blablabla
Jag: Hej (väldigt förvånat!)
Han: Hur är det?
Jag: Jooo, det är bra. Lite krasslig just för stunden men annars är det bra. Hur är det med dig?
Han: Det låter inte som Linnea..?
Jag: Jo, det är jag. Jag är lite hes bara men... Vad... Gör du nu för tiden?
Han: Aha, okej. Jag är på väg hem.
Jag: Jasså, till Stockholm?
Han: Eh, ne. Eller asså, jag har varit på skolan. Är på väg hem nu. Vad... Hur mår du?
Jag: Eh... Jo, som sagt..
Han: Ja, juste. Det har jag redan frågat och du har redan svarat... Hur...
Jag: Vad gör du nu för tiden? Lever du?
Han: Asså, jag har sjukt dålig mottagning här...  Klick.

Kom senare fram till att det var en annan Linnea han sökte, skrev ett sms:
"Det gick upp ett ljus för mig att det var en annan Linnea du sökte. Hoppas det är bra med dig!"
Jag fick som svar:
"Galet bra tänkt ;) Var det inte ganska snyggt undanstyrt av mig ;)"
Jag svarade:
"Nja, kände mig rätt dissad. :) Men det är lungt nu."
Han svarade:
"Jassåå, okej. Hehe. Hälsa Motala från mig!"

Kul kille det där, alltså. Bara drog värsta vita lögnen.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback