"Mattreal"

Är det inte ändå ganska pinsamt när svenskaläraren i en klass skirver upp vad barnen ska ha med sig till skolan och skriver just som övertecknad "mattreal"? Svenska var det, har jag för mig, som jag läste i skolan. Matte var något helt annat.

Efter kvällen igår var jag väldigt mör i huvudet och i morse 07:07 när första dolda numret rullade in på mobiltelefonen. Jag låtsdes sova. Tji fick jag för 09:30 ringde nästa dolda nummer och i ren förskräckelse så svarade jag. Det var bara att sätta sig i bilen och åka iväg till Rogslösa där jag skulle vicka som personlig assistent idag åt en elev med läs och skrivsvårigheter.
Efter två timmar multiplikationstabell och en timme spanienföredrag så gäspade jag något så fruktansvärt stort att eleven började tröttna på mig. Jag satte mig i bilen och åkte hem. 10-13, skönt pass.
I morgon är det äggfarkoster som står på schemat. Eleverna ska bygga en farkost som transporterar ägget från balkongen och ner i backen utan att gå sönder. Spännande. Känner att i runda slängar tio timmars sömn i natt inte skulle skada. Klockan åtta på skolan i morgon, fram tills 13, sen blir det ett pass på S:t Per, 15:15-16:30. Ja, skoj? Nja?

Nu är jag både trött och hungrig så jag ska lägga mig och sova i kökssoffan och dricka te.

Peus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback