Morgontupp

Uppe med tuppen idag! Jag vaknade självmant 06:45 och klockan stod på 07:00 så det var likabra att pallra sig upp. Sängen var inte jätteskön idag ändå. Jag vaknade i natt av att det kändes som att jag låg i en pöl av svett, jag tror jag fick en jobbig febertopp och det är antagligen därför jag sovit så fruktansvärt dåligt i natt.

Tog tempen nu på morgonen och jag hade 37,9 grader så lite feber har jag allt. Jag tog en ipren och åt lite frukost och hoppas på att jag mår bättre under dagen. Funderar bara på vad min öppningsfras ska vara på lektionerna för att få dem att vara snälla som lamm. Något i stil med "jag är sjuk, jag är här för er skull"? Eller "sitt ner ungjävlar, annars får ni stryk"? Dock en lite mer krävande metod... Jag tror jag kör på "ni hade inte kommit hit om ni var sjuka, jag gör det här för er skull så visa lite förbannad uppskattning!".
Nu ska jag ta min taco-paj och åka iväg till skolan.

P

Kommentarer
Postat av: Sarah

"Jag skiter i vad ni gör, jag får betalt bara jag är här." (därefter ta en klunk kaffe/te och luta sig tillbaka med fötterna på katedern.)



;)

2009-03-11 @ 20:07:10
URL: http://cancan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback