Motion, källan till lycka

Okej, även om solen precis gick i moln och det ser rätt igentäppt ut så är det en strålande morgon. För bara någon månad sedan hade jag till och med svårt att stiga upp ur sängen när jag vaknade. Jag såg ingen anledning till det. Allt var bara nersmutsat av arbetslöshet och jag hade ingen energi till att ens orka försöka längre.
Jag tog mig dock upp ur sängen, sökte fler jobb och försökte aktivera mig. Mitt mål var att göra en sak om dagen. Oavsett vilken syssla det var. Rida, städa, träffa någon, gå en promenad eller göra några ärenden. Huvudsaken var att ha någonting att kliva upp till på morgonen.
Det fungerade. Mitt motto samt att mina vänner hjälpte mig att komma hemifrån då och då gjorde att jag bättrade på mitt humör och energin ökade i takt som jag hittade på saker att göra.
Här sitter jag idag och jag tror inte jag har mått bättre, så väl fysiskt som psykiskt. Jag har också hört att man blir mer positiv och får mer energi när man tränar regelbundet och det är jag benägen att hålla med om. Man får kroppen att vakna till liv.
Och som ni ser på bilden är våren snart på väg, då kan man ge dig ut i naturen igen utan att frysa. Ibland vitsippor och fågelsång kan man spatsera runt och låta våren fylla upp lungorna och bereda ut ett leende på läpparna!

Så Sarah, ut och rör på dig! : )

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback