"När slutar vi?"

Två av tre lektioner är avklarade nu och jag börjar inte igen förän 13 ungefär så nu sitter jag hemma i Stavlösa, äter nötter och dricker te. Annars känns det rätt lugnt. Klart eleverna försöker spela Allan när det kommer en vikarie, så är det ju, men jag försökte stå på mig så gott jag kunde. Jag kommer ihåg de vikarier vi hade som var som jag. Jag hatade dem, verkligen. Men ännu värre var de vikarier som lät vissa komma fram, prata om allt från väder och vind till vad för underkläder hon hade på sig. Sån är inte jag, även om jag vet att vissa av dem bra gärna skulle vilja.

En elev frågade mig:
När slutar vi?
Jag svarade:
Tids nog..?
Eleven svarade:
Aha, men... När är det då?
Jag svarade:
Om en stund, ungefär.

Han var måttligt road av min nonchalans. Sen fick han reda på att en stund innebar 30 minuter och då var han inte lika hipp längre då han insåg att Harry Potter-boken som han precis lånat var alldeles för svårläst för honom.

Jag får komma åter med rapporteringar i eftermiddag.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback