Nattinatt min skatt

Vilken underbar dag!

Jag gick upp hudlöst tidigt och klarade av två pass på skolan. Sen åkte jag hem och myste lite i badkaret för att sedan äta lunch och åka in till skolan igen för sista passet med en underbar klass som inte retade mig någonting alls. Sen åkte jag tillbaka in till Motala, åt en bulle (eller tre) och somnade på soffan. Det förtjänade jag efter den dagen.
Sen åkte jag och mötte upp Sarah för en promenad, landade i soffan ytterliggare en stund hemma. Sen bar det av till McDonalds för att träffa Sofie och Christopher och äta kvällsmat.
Eftersom godishuset envisades med att stänga tidigare idag åkte jag och Sofie till Östenssons och köpte en stor godispåse. Eller, Sofie köpte.
Efter det så myste vi hemma hos henne som bara två riktigt goda vänner kan göra. Vi satte på en film men tittade sammalagt kanske tre minuter på den. I stället hade vi tv:n på i bakgrunden och pratade bort hela kvällen. När jag märke, Sofie - hör och häpna, att hon gäspade sömningt tog jag min vante och åkte hem. Det var läskigt som sjutton dock. Tycker inte, understruket, inte om att åka på de små vägarna mitt i natten. Alltid lika pirrigt.

Nu sitter/ligger jag i min egna varma säng och ögonlocken hänger tungt över ögonen och påvisar bristen av energi. Jag ska sova snart, försöker jag intala mig. Jag försöker - sa jag.

Men jag antar att vi hörs igen i morgon! Då är det ytterliggare en underbar dag att se fram emot. Jag har planerat in tre, dock stora, saker att göra.
1. Rida med Martina en sista gång (eftersom Elbsöten åker på söndag!)
2. Städa
3. Titta på Troja och SATC-filmen med Sarah och grabbarna grus.

Tre mycket viktiga saker. Mycket!

Nattinatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback