Vilket ståhej!

Äntligen har jag kommit hem efter några långa timmar på fritids. Nästan inga barn från förra gången var där, men däremot fick jag stifta bekantskap med de nya lärarlaget. Sara och Adde jobbade jag tillsammans med idag. Sara är 87:a och jag har vetat vem det är väldigt länge och Adde, trodde Sara, skulle flylla 23. Man vet ju aldrig riktigt. . .

Men under dagen han jag med att skälla ut tre killar efter noter. Jag blev riktigt förbannad rent ut sagt. Den sista av dem var värst. Jag stod och pratade med Vilma? Maya? Ja, någon av dem så kom en kille fram och lyssnade. När jag började småbusa kände sig killen nog lite utanför och busade tillbaka genom att dra till mig på rumpan en gång. När jag och flckebarnet stillat oss en sekund märker jag hur någon håller på mig rumpa, klämmer den lätt i sin hand. Jag vänder mig om och ser killen dra bort sin hand. Man märker hans genans och jag drar upp mitt pekfinger (som jag förövrigt fått anväda mycket idag), hytter åt honom och säger "Det däär gör du  inte om, ska jag be att få tala om för dig! Uppfattat?". Killen blir så generad att han springer därifrån. Men vad gör man inte?

Nu ska jag städa sen blir det nog lite matlagning på det. I morgon ska jag tampas med 9:orna i 9C-D, de kan man inte hytta med näven åt. Jag måste komma på någon riktigt bra utskällningsmetod känner jag.

P

Kommentarer
Postat av: Sarah

ja de små liven kan orsaka en hel del aggressioner ibland.. eller relativt ofta!



86:a är han - Adde alltså. ;)

2009-03-04 @ 18:33:05
URL: http://cancan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback