Hurtig är jag (haha)

I morse när jag vaknade kunde jag inte ens misstänka vad som skulle hända under dagen.
Jag studsade upp (för att låta lite hurtig, men det var faktiskt rätt segt i morse) vid halv tio, åkte iväg till gymmet efter lite yoghurt i magen. Pumpade sönder mina små armar (he, lät rätt hurtigt det där med men faktum var att jag bara var där i trettio minuter), åkte till Östen och köpte lunch, firade framför tv:n en stund för att sedan duscha och göra mig i ordning.
Efter allt ståhej så varvade jag ner en stund på spikmattan som mamma hade köpt häromdagen. Det var en rätt underlig känsla och man såg rätt rolig ut efteråt.

När jag hade relaxat klart åkte jag inte till wörket och insåg plötsligt när jag väl var framme att "Jaha, nu ska vi tydligen på cyekeltur." följt av "Jaha, okej. Jag ska tydligen också cykla. Jaha! Okej! Vi ska alltså ut till Rismarken. Amen, juste. Jag har ingen cykel med mig!". Just därför fick jag låna Wallerskas gamla Bettan från sekelskiftet och iväg for vi. (Jag antar att bilder kommer senare!)

Efter att inte ha gjort något vettigt what so ever i Rismarken trampade vi hemåt, efter en snabbvisit i diket där vi fiskade upp Olivia med cykel, och väl tillbaka på Wallerska var det dags för mig att åka hem. Svängde förbi Östen och köpte mat. Nu ska jag baka rabarberkaka, äta kebab och dubbelnougat.

Så äre med dä.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback