Idag var hästen en fylle-kaja

Suck och stånk.

Dagen har varit helt sjukt lång.
Åkte vid lunch till Mazarinne och Doris och började med ett dressyrpass på förstnämnde. Hon var rätt fin idag men blir lite orolig för att allt min jobb i galoppen håller på att försvinna.
Doris var som jag tror han alltid kommer vara. Pigg och framåt, lite för pigg dock. Inget roligt att sitta på en 600 kgs klump i full fart.

Efter det åkte vi in till Mantorp med Mazarinne och tog några doser lugnande. De kollade tänderna på henne och vi passade även på att klippa henne. Hon blev såklart jättevacker. Och Mia sa "Du kan vara lugn. Jag behöver inte säga att det är du som har klippt henne!". Då kan ni se resultatet framför er.
Däremot hade hon några sår i munnen som ska läka nu så det blir ingen ridning på achen-träns och vi ska använda ett stångbett i stället. Vi får väl se. Allt för att Stumpan ska bli bra.
CR-hoppning på söndag. 70-80 cm i Tollstad. Jag är taggad, är du?

Nu är det House och jobb i morgon tidigt.
Sen sova. Ensam.

P

Kommentarer
Postat av: Axel "Satan"

Du får testa mitt nya te:) Mate http://www.yerba.se

2009-11-05 @ 18:37:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback