Schuulia

GISSA när jag gick upp i morse? Jag lovar med hela mitt samvete att jag inte slår några världsrekord men det känns ändå sjukt bra att säga att jag gick upp 06:47. Exakt. Inte en minut tidigare och inte en bråkdel av sekund senare.
Dessutom var det första jag gjorde i morse att trampa på morsis spikmatta. Inget att hänga i julgranen.

Åkte och jobbade lite i Rogslösa, som ibland känns som världens ände. Händer det någonting intressant nedanför midjan på Vättern överhuvudtaget? I vilket fall så hade jag fullt upp att försöka lära en polsk tjej svenska. Att beskriva ful, sila, mosa, söt, glad, nosa och massa andra konstiga ord med kroppen var inte den lättaste biff att steka. Men roligt hade vi nog båda två.

Kom hem precis och insåg att det regnade, ganska mycket också. I stället för att rida Mazarinne och sedan åka och gymma med Sarah och Sofia som planerat så åker jag i stället och rider Mazarinne i regnet, svidar om, åker och hopptränar Doris i Tollstad med Vilma och Ebba. (För att understryka också, Doris första hoppträning!) Gymmandet har jag skjutit på i fyra dagar nu så ännu en dag, en helg och några dagar till efter det gör liksom ingenting. Varken pest eller kolera.

Men nu då. Jag tänkte ta ett bad, smörja in min rygg med tigerbalsam och sedan bär det nog av mot stallet.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback