Självransakan



Jag kanske inte ska klaga på att det kommer kopiösa mängder snor ur min näsa, att mina axlar värker och att tempen för närvarande ligger på 37,7. Jag vet någon som har det värre.

Att tvingas sova under en gran kanske inte är det roligaste jag skulle kunna sysselsätta mig med, speciellt inte eftersom mor-min sa att det skulle snöa i natt, men det är just det som Pojkvänne får stå ut med i natt. Om jag har fattat rätt ska han också promenera en mil eller två, sätta upp tält och flyta runt på en flotte i Hårsfjärden. Som sagt, jag är glad att jag har en säng att sova i, om en ensam så är den i alla fall varm!

I morgon får jag inte jobba heller eftersom jag har en karensdag. Idag sjukanmälde jag mig eftersom jag hade feber igår kväll, det betyder karensdag i morgon. Känner mig bättre nu. Vad gör inte lite Kan Jang, apelsiner och andra hokus-pokus-mediciner? Susen, så klart. Lite vilja att bli frisk på det också så går det ännu snabbare!

Känner, trots att jag är sjuk och väldigt rastlös, att jag är ganska nöjd med tillvaron nu ändå. Vänner av olika slag på olika platser i kalla norden har uppmuntrat mig att inte tänka så mycket. Det är sant, jag menar. Det blir ju inte lättare i vilket fall! Att leva i nuet är svårt men det är i alla fall någonting jag måste försöka sträva efter. Ni kommer ramla baklänges hela bunten, men jag kanske har hittat en utbildning jag ska söka. Den börjar dock inte förän hösten 2010 så det är ett tag kvar. Den var nämligen full till våren.
Hörde ni? Jag kanske har skaffat mig en dröm! Det var om inte annat på tiden!

Nu är det snart House med Winernougatglass i soffan. Filippa och Kissen håller mig nog sällskap. Tisdagsmys? Inte så dumt i alla fall.

P

Det enda tråkiga är att Pink antigen går på scenen snart eller redan har gjort det i Globen och jag är inte där!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback