En dag i skolan

Men tja, tja.

Livet rullar på även i skolan, serni. Idag är det Paolo Roberto som kommer och föreläser för elverna här. En biljett kostar 500 pix men jag och praktikanterna får gå gratis. Najs prajs.

Förresten, lärarna gick ihop för några dagar sedan och skulle lura våra kära praktikanter. En elevassistent bad en av tjejern att fixa en "habravinkel" åt honom eftersom han inte hade tid. Han skulle ha den på en lektion senare under dagen. Den fanns att hämta hos en annan lärare. När praktikanten kom till den andra lärare och frågade efter habravinkeln så hänvisade han praktikanten vidare mot arbetsrummet där SO-lärarna satt. Där fanns ingen så de gick tillbaka till berörd lärare och frågade igen, han hänvisade då vidare till träslöjden. Så där höll det på under hela dagen och det resulterade i att hela lärarlaget var inblandat i habravinkeln. Tjejerna fick sedan veta att det inte fanns någon habravinkel och inte heller något som hette habravinkel.
De blev ledsna. Jag blev glad.

Efter jobbet ska jag åka till Skänninge och rida Doris vid 16,30! Det ser jag fram emot. Hoppas inte att det regnar som det gör nu bara.

Och förresten! En liten pojkvän ringde i natt och berättade att han var på svenskt vatten. Fick ett sms vid två om att de åkte vidare mot okända vatten igen. Förmodligen landar de i Ystad i morgon. Jag bara ääälskar försvarsmakten!

Hörs i eftermiddag då.
Nu är det ping-pong-långkalsong som gäller! Jag vinner. Klart.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback