Vi hade i alla fall tur med vädret!

Hej vad det går mellan pattar och lår, som Sarah skulle sagt.

Jag kom hem vid ett efter att ha spenderat hela morgonen i stallet, i Boxholm och i sadeln. Det gick väl okej ändå måste jag säga. Man är alltid lite missnöjd med sin egna prestation men så pigg och allert som Mazarinne var i ridhuset på framridningen så kan jag inte annat än säga att jag lyckades manövrera helikopetern rätt bra.
I 70 cm gick jag nolla men hon var stark och dragig, väldigt pigg.
I 80 cm så fick jag ett pet på det hindret som jag tyckte jag fick bäst språngkruva på. Det sög i och för sig.

I morgon åker jag och provrider Doris, Mias och deras andra häst som är ett år yngre än Mazarinne. Tanken är att jag ska rida honom mit försäljning i mars och så delar väl Vilma och jag lite på Mazarinne. Hon får rida så mycket hon hinner och vice versa. Det ska bli skoj! Efter Akribori om jag inte minns helt fel. Skoj, skoj, skoj.
I morgon är jag dessutom ledig så då ska jag nog ta och sova ut en stund innan jag låter dagen välla över mig. I kväll blir det nog bara myspys men innan dess ska jag hinna baka de där förbannade bröden som jag inte han med igår.

Nu, off to bröd.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback