Er Intresse-Smurf kommer få fnatt

Som en van bloggare som jag ändå måste påstå att jag är så kan jag inte mer än ursäkta att jag glömde ytterliggare en sak.

Det visade sig att min far antagligen kommer vara tvungen att flytta till Stockholm i och med en omplacering på hans kontor. Jag kan känna att det bara blir jättekonstigt alltihop, pannkaka rent ut sagt, om det inte varit för en fantastisk människa som får mig att se på saker från en annan synvinkel.
Om min far bestämmer sig för att sälja huset och flytta till Stockholm så öppnar det ju enbart nya dörrar för mig. Eftersom jag trots allt är väldigt sällan ute hos pappa i buschen så kanske jag kommer spendera mer tid i Stockholm och upptäcka Storstadslivet? Dessutom så verkar det mest troligt att en pojkvän kommer bli anställd där han idag gör lumpen, alltså i närheten av Stockholm, vilket kanske bidrar att vi ses oftare?
Det svåra är ju dock hur man ska överleva Storstaden och allt vad den har att erbjuda utan inkomst. Vill jag plugga? - Ja, men jag har inte betyg att komma in någonstans så jag får helt enkelt hoppas på att Gud väljer just mig som elev på högskoleprovet och får mig att prestera en två komma nolla! (Eller i alla fall ett komma femma?) Vill jag jobba? - Ja, men jag har inga vidare meriter, och eftersom man nu förtiden tydligen måste ha "tidigare meriter" för att kunna bli jordgubbsplockare så känns det bara allmänt kört.

Vet ni? Jag tror faktiskt jag får sova på det här tills i morgon.
I morgon när posten kommer är det jag som kommer sitta bänkad. Jag tror jag vet någon som har skickat ett brev, och den här gången till rätt adressent!

God natt på er nu!

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback