En heelt vanlig torsdag

Sjukt lång dag!

I morse när jag klev upp gick allt fel. Allt som kunde gå fel gick fel och när pappas telefon ringer för sjuttiofjädre gången så tar jag upp en kniv och börjar leta efter den. Jag springer runt i huset som en galning och tänker "döda, döda, döda". Men den överlevde den med. Pappa han före.

Väl på jobbet så skrattade jag åt att någon lämnat de snabbaste fartränderna jag skådat någonsin på personaltoaletten, äcklades åt all musbajs som fanns i skåpen och gick till containern sammanlagt tio tusen gånger. Jag kunde inte städa färdigt i dag heller eftersom moppstativet fått ben. Den var nog inte tillräckligt tam.

Sen följde jag med mamma till Linköping idag igen. Igår hade frisören klantat sig och skickat tillbaka fel grejer så vi fick komma tillbaka idag i stället. Hon blev hur fin som helst!
Nu på vägen hem så stannade jag på Östenssons i Borensberg och köpte ett paket Ballerina Kladdkaka, tre stycken Kinderägg choklad och en burk-cola. När jag klev ur bilen hemma så tappade jag colan på en lite, lite, liten sten så den sprängdes och sprutade ner allt i sin omgivning. Mm, jag fick nöja mig med kranvatten i stället.

Har ni förresten sett hur mycket underbart fina vitsippor det finns överallt? Jag önskar jag kunde plocka dem allihop och bevara i min garderob. Det ser ut so vita moln!


I kväll kommer Pussen hem!
Yey!


P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback