En inte helt vanlig måndag

En långhelg är vad det har varit och ingenting hade varit så skönt som en långhelg.

I fredags började vi med lite jobb, lite stallet och på kvällen åkte vi ut till Maria och festade till det bara sådär som vi kan. Vid tiohugget åkte alla in till bowlinghallen inne i stan och körde ett parti. Tjejer mot killar. Och ärligt, alla förstod ju att tjejerna skulle vinna -vilket vi gjorde.
Efter det blev det Huggan, eller Terran som det heter nu, och en sjysst trubadur. Där träffades lite ovanligare vänner och sen gick jag och min fina pojkvän hem.

Hem kom jag, lyckligt lottad, med en fin bula i pannan. Jag kan känna att den faktiskt gör ont än. Det var nog den som gjorde att jag blev så trött på lördagen sen också. Lite grinig och ni vet sådär som man kan vara.

Sen hände ingenting, ingenting, ingenting och så åkte Oskar i morse. I mellan där han vi att baka pizza och förtära den, sy lite, sova lite. Men annars har vi inte gjort någonting. Skönt.

Nu ska jag dra mig mot kylskåpet och äta lite korvstroganoff (i mitt hjärta!) och sen åker jag, trots att det är sju minusgrader ute, till stallet.

Hörs då.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback