Det rosa, lilla bandet.

Idag är det Rosabandet-galan i Göteborg och precis nu slog de förra årets resultat på 45 miljoner kronor tack vare ett bidrag från ICA på 6 miljoner 550 tusen. Det är för mig helt oförklarliga summor som jag inte ens kan föreställa mig, det är pengar som få människor har. Alla dessa pengar går till forskning för bröstcancer och framförallt, pengarna går till att hjälpa min mamma. Att se till att hennes, med så många andras, framtdisutsikter ser ljusare ut, förfina cellgiftsbehandligarna, alla metoder runt behandligarna och framförallt, att hitta ett botemedel mot den 2 gånger 2 cm stora knölen i bröstet. Det kan hända vem som helst, det kan hända precis vem som helst.

Det finns faktiskt ingenting vackrare.

P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback