Idag ska jag äta kött

Back in my hometown så att säga. Back in Norrping.

Ja, det såg ju ut som fan här i morse när jag entrade vid 8.30 kånkandes på en jädrans massa packning. Bara fram med Snabeldraken och trasan och torka rent överallt. En kaffe på det så var man good to go. Skolan mellan 10-12 och efter det var det lunch och stadsbibblan. ICA hann jag och Matilda med på vägen hem med. I kväll blir det flärrefilé (KÖTT!) och ugnsbakade rotfrukter. Alltså, hett studenttips nu. Rotfrukter för 2,90 kg, helt insane! Rödbetor och palsternackor som är så jäädra gott. Bara ner med det i form, olivolja på och lite salt och rosmarine så är det klart efter 40 minuter i ugnen. Massa fina antioxidanter och c-vitaminer med. Ja, jädrans. Fint som snus.

Nu är det dock så att innan det blir rotfrukter och fläskfile så måste, understruket, jag läsa mina 75 sidor tills i morgon. Det finns inga alternativ. Allt ska in. Frågeställnignar och tesanalyser på det också. Herre. Bäst att sätta igång. Nämnde jag att jag måste läsa allt på datorn också? Varför? För vi är miljövetare och det är miljöförstöring om 80 elever skriver ut 75 sidor. Mmm, juste.

P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback